Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το Ζήτημα της Κυριακής

Με αφορμή τις διαδηλώσεις στο κέντρο της Αθήνας , την οικονομική κρίση και τη συνακόλουθη πτώση του τζίρου, τέθηκε το ζήτημα της λειτουργίας των καταστημάτων του κέντρου την τελευταία Κυριακή του έτους, για την ανακούφιση των πληγέντων. Ακολούθησε το γνωστό μπάχαλο , η διεκδίκηση και από άλλους εμπορικούς συλλόγους να λειτουργήσουν τη συγκεκριμένη Κυριακή και κάπως έτσι άρχισε να συζητιέται το ζήτημα της κατάργησης ή όχι της Κυριακής ως αργίας. Καταρχήν όλοι, ή σχεδόν όλοι, οι εμπλεκόμενοι δηλώνουν υπερασπιστές της αργίας.
Μια προσεκτικότερη ανάγνωση όμως γεννά ερωτήματα. Ακούστηκαν επιχειρήματα του τύπου « κινδυνεύουν να απολυθούν οι εργαζόμενοι εξαιτίας της πτώσης του τζίρου» , « οι εργαζόμενοι θέλουν να εργασθούν γιατί είναι μια οικογένεια με τους εργοδότες» , « οι καταναλωτές θέλουν να στηρίξουν τα μαγαζιά του κέντρου και επιπλέον δεν πρόλαβαν να κάνουν τα ψώνια τους» « μπορεί να εργασθεί όποιος θέλει» κλπ, κλπ .
Με τον κοινό νου η λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 28/12, επιφέρει κέρδη ή ανακούφιση αν προτιμάτε στους επιχειρηματίες.
Σίγουρα όμως κανείς εργαζόμενος δεν θα ήθελε να απουσιάζει από το σπίτι του χρονιάρες μέρες.
Σίγουρα η διατήρηση ή όχι των θέσεων εργασίας δεν θα εξαρτηθεί από την αύξηση του τζίρου μιας ημέρας.
Σίγουρα κανείς εργαζόμενος δεν θα αρνηθεί να εργασθεί γιατί πολύ απλά φοβάται την επικείμενη απόλυσή του.
Σίγουρα οι καταναλωτές θέλουν να βρουν ανοιχτά τα καταστήματα πάντα και παντού, γιατί νομίζουν ότι τους βολεύει, στην ουσία όμως καταργεί και από τους καταναλωτές ότι ελεύθερο χρόνο τους έχει απομείνει.
Μέσα σε όλα αυτά βγαίνει και ο «Ζορό» της Αυτοδιοίκησης και προτείνει την λειτουργία των καταστημάτων και την πρώτη Κυριακή του επόμενου έτους ενώ ο Καρατζαφέρης προτείνει κάποιες Κυριακές το έτος. Κάποιοι άλλοι « εκπρόσωποι» των πολυκαταστημάτων προτείνουν ευθέως κατάργηση της Κυριακής ως αργίας.
Το ζήτημα είναι πόσο τυχαία είναι όλα αυτά και ποιοι ωφελούνται από μια ενδεχόμενη κατάργηση της Κυριακής ως αργίας.
Σίγουρα δεν ευνοούνται οι εργαζόμενοι , σίγουρα δεν ευνοούνται οι καταναλωτές και άρα σίγουρα δεν ευνοείται η πλειοψηφία. Ευνοούνται, αντίθετα, οι μεγαλοεπιχειρηματίες και πιθανόν και ένα σύστημα που διατηρείται από το κεφάλαιο και δεν επιθυμεί να «δίνει» ελεύθερο χρόνο στον πολύ κόσμο. Το σύστημα δεν επιθυμεί να «δίνει» ελεύθερο χρόνο γιατί έχει το αίσθημα της αυτοσυντήρησης και μάλλον πιστεύει πως «Όσο εργάζονται τόσο δεν γνωρίζουν , τόσο δεν διαμαρτύρονται , τόσο δεν κινδυνεύουμε».
Η δημοκρατία όμως θέλει και ελεύθερο χρόνο.
Μπορεί για την λειτουργία των καταστημάτων και την οικονομική μεγέθυνση τους να χρειάζεται η κατάργηση της Κυριακής ως αργίας, για τη σωστή λειτουργία όμως της Δημοκρατίας απαιτείται ελεύθερος χρόνος. Η διασφάλιση του ελεύθερου χρόνου και της ποιότητας ζωής των πολιτών, είναι πρωτίστως υποχρέωση του Κράτους. Όταν το κράτος αδιαφορεί ή υπονομεύει τα ποιοτικά αυτά στοιχεία τότε υπάρχει πρόβλημα με την ποιότητα της Δημοκρατίας , τότε εκδηλώνονται φαινόμενα παθογένειας , τότε σίγουρα, σοβεί μια νέα κοινωνική έκρηξη με απρόβλεπτες συνέπειες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και το αποτύπωμα του ΟΑΕΔ

  6136 θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν το Α΄ τρίμηνο του 2021 από τον ΟΑΕΔ μέσω των προγραμμάτων απασχόλησης. Τα προγράμματα απασχόλησης του ΟΑΕΔ επιχορηγούν μέχρι και το 100% του μισθού και των εισφορών, πράγμα που σημαίνει πως ο ΟΑΕΔ δίνει σχεδόν τσάμπα το εργατικό δυναμικό στις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στα προγράμματα. Είναι ικανοποιητικός ο αριθμός των 6137 θέσεων εργασίας για το Α τρίμηνο μέσα σε αυτό το κλίμα της πανδημίας και της εν δυνάμει μαζικής ανεργίας? Τα ποσοστά λένε καλύτερα την αλήθεια. Οι 6136 θέσεις εργασίας αποτελούν το 0,5% του συνόλου των εγγεγραμμένων ανέργων. Τον Μάρτιο του 2021 οι εγγεγραμμένοι άνεργοι ανήλθαν στο 1εκ 144 χιλιάδες 791!!!

Το Κρητικό Ζήτημα

1η Δεκεμβρίου 1913... Η ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα... Aπό το http://sofoscrete.blogspot.com/ Κατά την επανάσταση του 1821-1830 οι Κρήτες αγωνίστηκαν σκληρά, όπως και οι λοιποί Έλληνες, εν τούτοις είδαν με πόνο απερίγραπτο να μην συμπεριλαμβάνονται στα όρια του ελεύθερου κράτους, όπως αυτά καθορίστηκαν από το πρωτόκολλο του Λονδίνου του 1830. Και αυτό γιατί έτσι θέλησε η ευρωπαϊκή διπλωματία και κυρίως η Αγγλία. Η αγγλική εξωτερική πολιτική δεν μπορούσε να σκεφτεί ότι κάποια στιγμή δεν ήταν εύκολο γι’ αυτήν, ή ακόμη χειρότερο, αδύνατο, να χρησιμοποιεί ο στόλος της το λιμάνι της Σούδας. Ο στόχος αυτός συνδυαζόταν με το έτερο δόγμα της ακεραιότητας της οθωμανικής αυτοκρατορίας, ως ανάχωμα στην πάγια επιδίωξη της ρωσικής εξωτερικής πολιτικής, ήδη από την εποχή του Μεγάλου Πέτρου, της καθόδου δηλαδή της Ρωσίας στη ζεστή θάλασσα, το Αιγαίο. Και δεν εναντιώθηκε μόνο το 1830 η ευρωπαϊκή διπλωματία στην ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα, αλλά πάντοτε όταν... οι Κρήτες επαναστατούσαν κατά της τ

Ο εορτασμός των Φώτων και η Κυβέρνηση που μας τα αλλάζει...

  Η Κυβέρνηση αποφάσισε και οι Μητροπολίτες διαφώνησαν! Η εορτή των Φώτων και ο Αγιασμός των Υδάτων είναι μια σημαντική για τους πιστούς ημέρα. Η απαγόρευση της συμμετοχής των πιστών ήταν λογικό να προκαλέσει αντιδράσεις, τη στιγμή μάλιστα που η αντιμετωπιση της πανδημίας από την κυβέρνηση είναι γεμάτη αντιφάσεις.   Η εκκλησία διαφώνησε. Έχει προφανώς το δικαίωμα της διαφωνίας! Διαφώνησε και   προχώρησε σε παραβίαση των εντολών της κυβέρνησης η οποία έκανε ’βαβά‘ τις εντολές της, όχι για χάριν της    Πίστης αλλά χάριν της εκλογικής δύναμης της εκκλησίας. Δύο ζητήματα αναδεικνύονται. Πρώτο ζήτημα,   η   υποκρισία της κυβέρνησης, η οποία βουλοπλέει ανάμεσα στο δήθεν φιλελευθερισμό και το σκοταδισμό. Δεύτερο ζήτημα, είναι η αδυναμία να γίνουμε σύγχρονο κράτος που θα σέβεται ειλικρινώς την Πίστη του καθενός αλλά δεν θα τη χρησιμοποιεί.   Όσον αφορά στην πανδημία, συνεχίζονται οι κυβερνητικές αντιφάσεις, οι κυβερνητικοί παραλογισμοί και οι κυβερνητικοί εκλεκτισμοί, σε μια ιδιαιτέρως κρίσι