Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το ζήτημα της φτώχιας


Δύο στους πέντε στο όριο της φτώχειας
Στο όριο της φτώχειας ζουν δύο στους πέντε Έλληνες, έχοντας ήδη λάβει τις κοινωνικές παροχές από το κράτος, ενώ ένας στους δέκα δεν έχει πόρους να πληρώσει «τα προς το ζειν», σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για το 2008, που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα, στις Βρυξέλλες. Σύμφωνα με τη Eurostat, τα άτομα στο όριο της φτώχειας είναι εκείνα τα οποία ζουν σε νοικοκυριά με εισόδημα κάτω του 60% του μέσου εθνικού εισοδήματος. Στην «Ε.Ε. των 27», το 16,5% των πολιτών (81 εκατ. άτομα) ζούσε στο όριο τις φτώχειας (έχοντας λάβει τις κοινωνικές παροχές). Ειδικότερα, η Ελλάδα είναι η τέταρτη χώρα στην Ε.Ε. με το υψηλότερο ποσοστό ατόμων που βρίσκονται στο όριο της φτώχειας. Πρώτη είναι η Λετονία (25,6%), ακολουθεί η Ρουμανία (23,4%), η Βουλγαρία (21,4%) και η Ελλάδα (20,1% ή 2,2 εκατ. πολίτες). Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στην Τσεχία (9%), στην Ολλανδία και τη Σλοβακία (11%). Εξάλλου, το 11,2% του πληθυσμού της Ελλάδας (1,2 εκατ. πολίτες), αντιμετώπιζε σοβαρές δυσκολίες να πληρώσει το ενοίκιο του σπιτιού του, τη θέρμανση, να λάβει γεύμα με κρέας ή ψάρι τρεις φορές την εβδομάδα, να ανταποκριθεί σε αναπάντεχα έξοδα κ.λπ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, στην «Ε.Ε. των 27» το 8% του πληθυσμού αντιμετώπιζε τέτοιου είδους δυσκολίες. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στη Βουλγαρία (41%) και στη Ρουμανία (33%), ενώ τα χαμηλότερα στο Λουξεμβούργο, τη Σουηδία, την Ολλανδία, τη Δανία και την Ισπανία (κάτω από το 3%). Τέλος, το 7% του πληθυσμού της Ελλάδας ζει στα λεγόμενα «νοικοκυριά χαμηλής πυκνότητας εργασίας», δηλαδή σε νοικοκυριά όπου οι ενήλικοι (από 18 έως 59 ετών) εργάζονται λιγότερο από το 20% των δυνατοτήτων τους (εξαιρούνται οι φοιτητές). Το αντίστοιχο ποσοστό στην "Ε.Ε. των 27" είναι 9%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ




















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Άστεγη κοινωνική πολιτική

Γιώργος Μακράκης*   Το τελευταίο διάστημα και συγκεκριμένα από την κατάθεση στη δημόσια διαβούλευση του σ/ν του Υπουργείου Εργασίας   «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές διατάξεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων» , πολλά ΜΜΕ δημοσιεύουν και επαναδημοσιεύουν με πηχυαίους τίτλους   «ΔΩΡΕΑΝ ΣΠΙΤΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ  ΟΑΕΔ » . Εντυπωσιακή παροχή! Ποια είναι, όμως, η αλήθεια;   Η αλήθεια είναι ότι κάποιες ελάχιστες στον αριθμό κατοικίες, θα δοθούν με περίπου άγνωστα κριτήρια, σε μη δικαιούχους. Οι κατοικίες αυτές αποτελούν στην ουσία ιδιοκτησία των δικαιούχων του τ. ΟΕΚ και τώρα γίνονται επικοινωνιακό τρόπαιο και εν δυνάμει ρουσφετολογική παροχή.

Η μετά Covid ανεργία

Η ανεργία αυξάνεται δραματικά, όσο και αν η κυβέρνηση επιχειρεί να εμφανίζει «σε καταστολή» τους δείκτες που ομολογούν ότι η κρίση που έρχεται, αμέσως μόλις ανοίξει η αγορά, θα είναι ενδεχομένως πιο «θανατηφόρα» και από την πανδημία Του Γιώργου Μακράκη* Είναι σαφές ότι, μετά την υγεία, το μεγαλύτερο χτύπημα της πανδημίας θα το δεχθεί η εργασία. Τα αλλεπάλληλα lockdown, η αβεβαιότητα, οι αντιφάσεις, η έλλειψη προγραμματισμού στέλνουν την εργασία στα τάρταρα και την ανεργία στα ύψη. Όμως η ανεργία δεν είναι «γέννα» του Covid. Είναι προϋπάρχουσα πολιτική επιλογή. Παρά τους ευαγγελισμούς της κυβέρνησης, από το φθινόπωρο του 2019, προ Covid, οι εγγεγραμμένοι άνεργοι παραμένουν σταθερά πάνω από το φράγμα του 1,1 εκατομμύριου, ενώ οι μακροχρόνια άνεργοι (άνω των 12 μηνών εγγεγραμμένοι) παραμένουν, επίσης σταθερά, πάνω από 500.000!

Το ζήτημα της απλής και άδολης( ; ) αναλογικής..

​ Τ ης Απλής και άδολης (;) ανα- λογικής ... Η κουβέντα για το  εκλογ ικό σύστημα είναι διαρκής. Και καλώς  είναι διαρκής , καθώς  το εκλογικό σύστημα ανήκ ει στον πυρήνα της πολιτικής.  " Τίποτα  δεν είναι πιο πολιτικό από το εκλογικό σύστημα"   είχε πει ο Γάλλος πολιτικός  επ ιστήμο ν ας   Μάριος  Duverger   και είναι αλήθεια. Είναι αλήθεια ότι  το εκλογικό σύστημα επηρεάζει τον πυρήνα της πολιτικής, κυρίως της εφαρμοσμένης πολιτικής. Κι αν η πολιτική ορίζεται ως η τέχνη του εφικτού, τότε  το εκλογικό σύστημα  την  επηρεάζει άμεσ α γιατί είναι τέχνη εφικτή. Ιδίως όταν , όπως στην Ελλάδα ,  το εκλογικό σύστημα αφήνετ αι  (έστω και σε δεύτερη φάση)  στην ευχέρεια του  απλού Νομοθέτη .  Όταν, δηλαδή, δ εν ανήκει  στις συνταγματικές διατάξεις, οπότε  η αλλαγή του θα προϋπέθετε και χρόνο και συναινέσεις.